Overwhelmed?

03/02/2022

Kjenner deg igjen?

Alle kan ha den følelse innimellom.

En herlig dame på jobben sa til meg for en god stund siden, mens jeg løp fra rom til rom: 

"Pia: stop, breathe and smile"

Hun holdt meg i skuldrene og så inn i øynene mine mens hun ga meg den største gave jeg har fått i nyere tid.

Hun ga meg nøkkelen til å komme ut av "orkanen" på 1-2-3


Etter mange år med gode bøker om stress management har man lært en god del teknikker, men når det står på, når det koker i livet ditt, er ikke alltid at man kommer på de gode triksene og man glir rett inn i "orkanen".


Stop, breathe and smile

Ramser opp noen som har hjulpet meg:

1- Ta en pause (om du kan) og les avis eller bok som ikke har med jobb/studiene dine å gjøre

2- Beveg deg, gå en tur, løp en tur eller dans i stua til 2-3 av favorittsangene dine

3- Lukk øynene, sittende eller stående, vær tilstede mens du puster dypt og kjenner hvordan lungene fyller seg opp av gode saker.

4- Lag en liste over ting du er takknemlig for

5- Ring en venn! ikke for å klage men for en god og gammel oppdatering.

6- Take a nap! Maks 30 min og du har garantert en ny start.

7- Delegere oppgaver er ofte en ting som man burde ha gjort for lenge siden .

8- Kartlegg utvikling av prosjektet ditt, ofte ser du at du har kommet ganske langt allikevel.

9- Reis deg opp og drikk et glass med vann

10- Meditere, alt fra 10 minutter er en fin måte å finne senteret igjen. Det finnes mange korte og lange guidede meditasjoner på apper som Insight Timer eller på youtube, give it a try!

11- Hvis ikke annet fungerer, rydd rundt deg, vask i skapene, overflater og skuffer. Det å ha det ryddig og rent rundt deg kan gi en beroligende effekt.


Har du spørsmål om akupunktur eller andre avspenningsteknikker  kan hjelpe deg i en stressperiode? Ta kontakt !